Wednesday 13 July 2011

Suplement untuk Ibu Mengandung

Perlu kah ibu mengandung mengambil makanan tambahan aka supplement? Pada saya perlu, sebab itu doktor bekalkan berkampit-kampit vitamin semasa pregnancy checkup kan?

Bagi mereka yang diet hariannya tidak lengkap, memang sangat-sangat lah perlu. Tambah lagi ibu mengandung terutama di awal trimester selalunya kene sindrom tak lalu makan, loya dan muntah. Makanan yang boleh diterima tekak pun terhad je, itu belum kira berkhasiat dan cukup zat tak. Ada sesetengah nya selera makan makanan segera je. Camane? Sebab itu ibu mengandung perlu ambil supplement. Peranan supplement adalah untuk cover kekurangan-kekurangan tersebut. Jadi, secara normalnya, ibu mengandung perlukan makanan tambahan. Apa pun..pilihan dan keputusan di tangan anda..

Ibu mengandung perlu mengamalkan cara makan yang baik. Cara makan yang baik bukan bererti ‘lebih banyak makan lebih baik’ tetapi apa yang penting adalah kualiti apa yang dimakan.

Vitamin Shaklee untuk Ibu Mengandung (Set J) terdiri daripada vitamin-vitamin yang mengandungi nutrien yang penting sepanjang tempoh mengandung. Vitamin tersebut adalah:

Vita-Lea Iron Formula - 1 biji sehari
Vitalea adalah multivitamin yang mengandungi 12 vitamin 7 galian yang dperlukan oleh tubuh. Ia juga adalah formula yang lengkap dengan zat besi. Zat besi penting untuk menghasilkan darah dan mengelak ibu dari mengalami anemia atau rasa pening dan mudah pitam.

B-Complex - 1 biji sehari
Lengkap dengan 8 jenis vitamin B, termasuk Asid Folik. Asid Folik diperlukan untuk pembentukan sel darah merah dan sel baru dalam badan. Kekurangan Asid Folik boleh menyebabkan anemia dan juga kecacatan kepada bayi seperti anencephaly dan spina bifida. Asid Folik tambahan tidak mudah diserap oleh tubuh, B Complex Shaklee dihasilkan dengan Sistem Penyerapan Bioaktif yang yang membolehkan Vitamin B lebih mudah diserap oleh tubuh.

Vitamin-C - 1 biji sehari
Pengambilan vitamin C membantu menolong penyerapan zat besi. Vitamin C bertindak melindungi sel, penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Ianya juga membantu dalam penghadaman zat di samping Vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

OsteMatrix (Shaklee Calcium-Magnesium) – 4 biji sehari
Ibu mengandung memerlukan kira-kira 1000mg-1300mg kalsium sehari untuk pembentukan tulang & gigi utk baby selain untuk keperluan ibu sendiri. Pengambilan kalsium yang cukup boleh mengelakkan ibu mengalami osteoporosis. Kalsium membantu mengekalkan tekanan darah yang normal, membantu pengecutan otot dan pelancaran saraf dan mengurangkan gejala kebas dan kekejangan pada ibu. Kajian membuktikan kalsium boleh mengurangkan risiko ibu untuk mendapat darah tinggi semasa mengandung. Jika ibu minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari sudah mencukupi. Disarankan diambil pada waktu malam.

OmegaGuard (ditambah apabila kandungan masuk trimester kedua)
- 1 biji sehari
Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.  DHA dan EPA dari Omega ni penting untuk pembentukan otak dan mata bayi.  Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.

Energizing Soy Protein – minum sekali sehari
Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit juga mampu mengurangkan kesan stretch-mark. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit. ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk.

Senarai di atas hanyalah cadangan jika ibu berkemampuan, jika tidak ibu boleh mengambil vitamin yang asas sahaja di Set A iaitu Vitamin C, B Complex dan  Vita-Lea dengan hanya RM75 sahaja dan jika ada kemampuan boleh tambah Ostemetrix / OmegaGuard / Energizing Soy Protein. Mana-mana pembelian Euphoria Trial Pack boleh add on OmegaGuard, Ostematrix tetapi ESP tiada trial pack oleh kerana sebab-sebab kebersihan.

Kami menawarkan Pakej Percubaan 30 hari Untuk Ibu Mengandung:

(1) Euphoria Pack J1 (30 tabs Vita-Lea, B-Comp & Vit-C) + 120 tabs OsteMatrix
(2) Euphoria Pack J2 (30 tabs Vita-Lea, B-Comp & Vit-C) + 120 tabs OsteMatrix + 30 tabs OmegaGuard



Hubungi saya untuk maklumat lanjut. SMS ke 012-374 2708 atau email ke nora4adam[at]gmail.com

No comments :

Post a Comment

Disclaimer

Kenyataan-kenyataan di blog ini tidak dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Proses Order

Hubungi saya melalui email / SMS / isi borang Order dengan klik pada icon 'ORDER' di atas. Anda akan menerima balasan dari saya.

H/P : 012 - 374 2708
Email : nora4adam[at]gmail.com

Pesanan anda akan dihantar melalui PosLaju Malaysia atau courier GDex / Citilink.
Pesanan akan mengambil masa 1-4 hari bekerja untuk sampai kepada anda.

***COD selain dari Putrajaya, Bandar Baru Bangi & Kajang dikenakan caj mengikut kawasan.

VBD

Nora Nur Adam
H/P : 012 - 374 2708
Email : nora4adam[at]gmail.com
~ Bandar Baru Bangi ~ Putrajaya ~