Thursday 29 December 2011

Basic H2 : Cuci Bilik Air Sambil Mandikan Anak..Selamatkah?

Alhamdulillah, kini mencuci bilik air dah tak jadi satu masalah buat saya..Tidak perlu menunggu masa Umar tidur atau mood Umar bermain dengan ayah sebab saya boleh buat kerja-kerja tu sambil mandikan Umar. Hmm..selamat ke pencuci bilik air terhadap baby atau kanak-kanak? Tambahan lagi saya sedang mengandung..

Saya gunakan Basic H2, bukan pencuci biasa. Sebab tu saya berani buat =)

Masa mengandungkan Umar, memang saya serahkan urusan cuci mencuci toilet kat hubby je. Cuma ada sekali dua je bila terpaksa sebab hubby sibuk. Itu pun siap dengan glove bagai dan cuci ambik syarat je.

Basic-H non-toxic, jadi saya tidak perlu risau Umar dan kandungan saya terdedah kepada toxic. Saya bukan sahaja guna Basic-H untuk mencuci bilik air, sambil mencuci tu, saya biarkan Umar bermain dan berendam dalam air rendaman Basic-H. Umar memang suka kalau dibiar berendam dalam bath tab. Ada can la nanti berebut ngan adik nanti..huhu.

Basic-H selamat pada kulit, mempunyai pH sekitar 6 - 7 yang mana hampir sama dengan pH kulit.

Mungkin ada yang tertanya-tanya bagaimana Basic H yang boleh mencuci kotoran boleh digunakan juga untuk mandi atau kegunaan badan?

Basic-H merupakan bahan tanpa toksik dan diperbuat dari bahan semulajadi dan kebolehannya untuk mencuci kotoran adalah berdasarkan kepada konsep menjadi pemangkin untuk air menjadi pembersih. Air itu sendiri sifatnya adalah untuk membersih. Basic H berfungsi dengan cara menghaluskan ketegangan permukaan air supaya air boleh membersih dengan lebih berkesan.

Berikut beberapa petikan tentang Basic H yang boleh didapati di internet :

sumber : http://wiki.answers.com/Q/What_is_a_good_all_purpose_cleaner
Basic H was invented by Dr. Forrest C. Shaklee in 1960. He believed products should be as good for the earth as they are good for you. Basic H is still available but Basic H2 is its successor. It's an organic, super cleaning concentrate and has hundreds of uses. Just 2 drops in 16 oz of water makes glass and mirror cleaner.
sumber : http://sharonrados.myshaklee.com/us/en/about.html
One of the things that makes Basic H work is that it breaks down the surface tension of water. Water itself is a solvent and when Basic H breaks down the surface tension (we tend to say that it makes water wetter), the water then is what cleans better, and that is why you need so little of it. It's not really a detergent at all and that is why it works naturally... by enhancing how water works.

I know that Jacques Cousteau used it on his vessels because it would not harm the ocean environment. What a testimonial to the safety of Basic H! And also, it was the only product that was endorsed for Earth Day. And the Shaklee cleaning products, including Basic H, were the only products that the BioSphere could use. They were thrilled to find it, because they had tested so many other "natural" products and could not find any that did not harm the fragile environment in the sphere. And when they opened it, they were completely successful in completing the natural cycle without damaging the environment in the Biosphere.
Tahukah anda? Basic H juga digunakan di White House dan Vice President's House. Dan Basic H2 adalah salah satu produk fevret Oprah ;)

Anda juga boleh klik sini untuk membaca lanjut tentang Basic H2.

Berminat untuk mencuba? Hubungi saya untuk dapatkannya beserta konsultasi percuma! ( 012 - 374 2708 / nora4adam@gmail.com )

No comments :

Post a Comment

Disclaimer

Kenyataan-kenyataan di blog ini tidak dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Proses Order

Hubungi saya melalui email / SMS / isi borang Order dengan klik pada icon 'ORDER' di atas. Anda akan menerima balasan dari saya.

H/P : 012 - 374 2708
Email : nora4adam[at]gmail.com

Pesanan anda akan dihantar melalui PosLaju Malaysia atau courier GDex / Citilink.
Pesanan akan mengambil masa 1-4 hari bekerja untuk sampai kepada anda.

***COD selain dari Putrajaya, Bandar Baru Bangi & Kajang dikenakan caj mengikut kawasan.

VBD

Nora Nur Adam
H/P : 012 - 374 2708
Email : nora4adam[at]gmail.com
~ Bandar Baru Bangi ~ Putrajaya ~