Thursday 30 June 2011

Persediaan Sebelum Puasa - Usaha Buat Stok Susu (Part 2)

Assalamu'alaikum semua..entri ni sambungan kepada entri Persediaan Sebelum Puasa - Usaha Buat Stok Susu (Part 1)
Untuk entry ni, saya nak kongsikan apa yang saya dapat setelah mengambil Set B bersama ESP especially terhadap usaha saya untuk tambah stok susu.

Alhamdulillah dengan pengambilan hari pertama sahaja dan waktu pam pun saya tambah ke 3.5x. Point 5 sbb kat rumah pam sebelah je, buat tandem nursing =) Saya dah berjaya buat 1 stok (4 oz). Ohh..betapa berharganya walaupun 1 stok je. Harap-harap boleh bertambah ke 2 plak..Amiin. Dengan pertambahan susu ni, terubat rindu untuk dengar bunyi susu jatuh semasa pump. Ohh..sangat rindu saat-saat dan bunyi itu dan Alhamdulillah sekarang saya merasai dan mendengarnya kembali =) Setiap kali saya dengar balik bunyi tu, saya akan tersenyum. Ntah la..terasa macam satu kepuasan..terubat rindu kut =)

Kalau ikutkan sebelum ambil ESP boleh je untuk kerapkan waktu pam, tapi saya tak prefer untuk buat sebab keletihan. Balik rumah nak uruskan rumah dan anak lagi. Selepas ambil ESP, isian semula kantung susu lebih cepat. Jap je terasa penuh balik. So no hal la nak pam banyak kali pun =) Walaupun kerap pam, tak terasa letih. Malah terasa lebih bertenaga..ye lah dah namanya energising soy protein, memang ber energy =)

Begitulah setiap hari sejak ambil ESP, hasil perahan saya dah meningkat ke 16oz++. Alhamdulillah hasil pengambilan makanan yang bagus dan sihat, saya berjaya.. cheewah =) Kalau sebelum ni, saya struggle untuk dapatkan 12oz utk keperluan Umar esoknya.

Untuk usaha buat stok ni, saya target, sehari mesti buat sekurang-kurangnya 1x4oz stok. Bila ada target, insyaAllah lebih mudah kita nak capai sesuatu kan.

Kejayaan buat stok ni pun bergantung kepada kekerapan mengepam dan minum air banyak. Walau apa pun makanan tambahan untuk banyakkan susu atau milk booster, kalau tidak diiringi dengan pam yang kerap, tak ke mana juga hasilnya.

Saya doakan ibu-ibu yang juga sedang berusaha buat stok dipermudahkan Allah. Kita sama-sama doakan supaya dimurahkan rezeki anak kita.

Sekiranya ada ibu-ibu yang berminat nak cuba Energising Soy Protein aka ESP ni, boleh sms saya di 012-374 2708, dan semestinya dengan harga yang istimewa. Selamat berusaha buat stok =) don't give up!

No comments :

Post a Comment

Disclaimer

Kenyataan-kenyataan di blog ini tidak dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Proses Order

Hubungi saya melalui email / SMS / isi borang Order dengan klik pada icon 'ORDER' di atas. Anda akan menerima balasan dari saya.

H/P : 012 - 374 2708
Email : nora4adam[at]gmail.com

Pesanan anda akan dihantar melalui PosLaju Malaysia atau courier GDex / Citilink.
Pesanan akan mengambil masa 1-4 hari bekerja untuk sampai kepada anda.

***COD selain dari Putrajaya, Bandar Baru Bangi & Kajang dikenakan caj mengikut kawasan.

VBD

Nora Nur Adam
H/P : 012 - 374 2708
Email : nora4adam[at]gmail.com
~ Bandar Baru Bangi ~ Putrajaya ~